دستگاه فشارسنج چیست؟ نکات مهم هنگام انتخاب و خرید

اپراتور سایت سه شنبه 24 اسفند 1400 - 11:57
دستگاه فشارسنج چیست؟ نکات مهم هنگام انتخاب و خرید

دستگاه فشارسنج چیست و چه کاربردی دارد

دستگاه فشارسنج از تجهیزات پزشکی پرکاربرد برای سنجش میزان فشارخون افراد و به ویژه بیماران مبتلا به فشار خون بالا می باشد. فشارخون به مقدار فشاری گفته میشود که توسط خون به دیواره رگ وارد میشود. به طور کلی فشارخون از علائم حیاتی به شمار میرود.

و در حالت نرمال فشار سیستول کمتر از صد و بیست میلیمتر جیوه وفشار دیاستول کمتر از  هشتاد میلیمتر جیوه می باشد.

بالا بودن فشار خون از این اعداد نشانه ی بیماری می باشد.

 برای جلوگیری از بروز عارضه فشارخون نیاز به سنجش مدام میزان فشارخون است این کار با دستگاه فشارسنج انجام میگیرد و انواع این دستگاه در بیمارستان ها، کلینیک ها و در منزل قابل استفاده می باشد                            

به خاطر داشته باشید که میزان فشارخون فرد در طول روز متغیر است و کم یا زیاد میشود. از این جهت بهتر است بیماران مبتلا به فشارخون بالا، یک دستگاه برای سنجش مرتب فشارخون در منزل داشته باشند

انواع فشارسنج

فشارسنج عقربه ای بریمد مدل BD2700

1.فشارسنج عقربه ای: 

  مدل آشنا و مرسوم دستگاه فشارسنج، نوع عقربه ای آن است. این دستگاه با استفاده از فشارهوا و حرکت فنر، عقربه روی دستگاه میزان فشارخون را نشان میدهد. حمل این دستگاه آسان است و نسبت به مدل جیوه ای ارازن تر می باشد.

2.فشارسنج جیوه ای:                                                                                                                                   

  قدیمی ترین مدل این محصول فشارسنج جیوه ای است. این دستگاه دارای یک ستون جیوه است و در زمان اندازه گیری فشارخون باید به اعداد دو طرف این ستون توجه کرد. این مدل از دستگاه فشارسنج بیشتر در کلینیک ها ومطب پزشکان موجود است.

فشارسنج مچی اکیومد Accumed مدل K150 + ارسال رایگانفشارسنج بازویی نبض سنس سخنگو مدل NB01S + ارسال رایگان

3.فشارسنج دیجیتالی (مچی و بازویی):

   بهترین مدل دستگاه به این منظور، فشارسنج دیجیتال است. کار با این دستگاه آسان است و خطای کمی دارد. همچنین حمل آن آسان است و برای استفاده روزمره مناسب می باشد. به این ترتیب برای سنجش فشارخون در منزل استفاده از این مدل توصیه میشود.

بخش های مختلف فشارسنج دیجیتال شامل یک مانیتور، کاف دو لایه، حافظه داخلی و باتری می باشند. کار با این دستگاه دیجتال راحت است و نیاز به استفاده از گوشی پزشکی ندارد.

انواع این دستگاه شامل نوع فشارسنج دیجیتال بازویی و مچی میشود. معمولا مدل بازویی مطمئن تر است و عدد دقیق تری را نشان میدهد.

نکات مهم هنگام خرید

مزیت فشارسنج دیجیتال به اتوماتیک بودن آن است. این فشارسنج  به طور اتوماتیک پمپ میشود و همچنین هوای داخل آن به طور خودکار تخلیه میشود. نوع مچی این دستگاه در صورتی که درست روی دست بسته شود، نتایج قابل اطمینانی خواهد داد. به طور کلی مکانیزم عملکرد تمام انواع فشارسنج ها مشابه یکدیگر است و باید در زمان سنجش فشارخون به صاف بودن دست و بسته نبودن مچ دقت کنید

در کل برای خرید فشارسنج

ابتدا باید به این مساله توجه کنید که این محصول در انواع مختلفی در بازار ارائه شده است که هر یک از آنها با توجه به خصوصیات خاص خود، کاربرد متفاوتی دارند. بنابراین بهتر است با توجه به نوع استفاده خود از این محصول به انتخاب یکی از انواع آن بپردازید سپس برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت فشار سنج های متنوع با کارشناسان ما در تماس باشید

خرید انواع فشارسنج از فروشگاه تجهیزات پزشکی ایران

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد