انتخاب ماسک یا دهان بند طبی

ادمین دوشنبه 4 فروردین 1399 - 19:15
انتخاب ماسک یا دهان بند طبی
یک ماسک می تواند یک وسیله پزشکی یکبار مصرف (یک ماسک "جراحی") یا تجهیزات محافظ شخصی ("دهان بندطبی") باشد که توسط مراقبان و یا بیماران مسری پوشیده می شود. بسته به نوع ماسک ، در برابر انتقال عوامل عفونی از طریق مسیرهای "قطره" یا "هوابرد" محافظت می کند.

بسته به استاندارد موجود و کلاس محافظت از آن ، می تواند از آلودگی ویروس هایی مانند coronavirus ، SARS و H1N1 جلوگیری کند.

در هنگام انتخاب ماسک مانند کاربرد ، نوع ماسک ، سطح حفاظت مورد نیاز و غیره باید چندین معیار را در نظر گرفت.

کاربرد: بسته به حرفه ، زمینه کاربرد و وجود یا عدم وجود بیماری های مسری ، بیماران و مراقبان از نوع خاصی از ماسک با سطح خاصی از محافظت استفاده می کنند.
نوع ماسک: دو نوع ماسک اصلی عبارتند از: ماسک های "جراحی" و "دهان بندهای طبی". آنها عملکردها، استانداردها و اهداف مختلفی دارند. نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که ماسک های جراحی فقط در برابر عوامل عفونی محافظت می شوند که می توانند از طریق "قطرات" منتقل شوند، در حالی که ماسک های محافظ یا دهان بندهای طبی نیز در برابر استنشاق عوامل عفونی محافظت می شوند که می توانند از طریق "هوا" منتقل شوند.
سطح حفاظت مورد نیاز: هر یک از این نوع ماسک ها در کشورهای مختلف مطابق با استانداردها و مقررات مختلف است. در این استانداردها ، کلاسهای مختلف دستگاه برای تعیین میزان محافظت وجود دارد. به مقررات موجود در منطقه جغرافیایی خود مراجعه کنید.
یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد: ماسک های جراحی فقط به صورت یکبار مصرف قابل استفاده هستند. دهان بندهای طبی قابل استفاده مجدد هستند. در مورد دهان بندهای طبی، امکان تعویض فیلتر پس از پر شدن وجود دارد.
عمر موثر: مدت زمان کارایی ماسک با توجه به کاربرد متفاوت است. می تواند بین سه تا هشت ساعت باشد. ماسک ارزان تر می تواند به معنای یک دوره کوتاه مدت استفاده باشد. این به طور سیستماتیک توسط سازنده نشان داده می شود.
راحتی: اندازه های مختلفی از ماسک ها وجود دارد که با مورفولوژی فردی که آن را خواهد پوشید ، سازگار است. ماسک های محافظ یا دستگاه تنفس نیز می تواند مجهز به دریچه بازدم برای بهبود راحتی کاربر باشد. در صورت نیاز به محافظت از چشم ، برخی از ماسک ها نیز چشم را می پوشانند. به اینها دهان بندهای طبی یا ماسک کامل گفته می شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد