تفاوت بای پپ و سی پپ چیست؟

ادمین شنبه 17 اسفند 1398 - 14:09
تفاوت بای پپ و سی پپ چیست؟

تفاوت بای پپ و سی پپ در چیست ؟ BiPAP (همچنین به عنوان BPAP نامیده می‌شود) مخفف Bilevel Positive Airway Pressure است و در عمل و طراحی به یک دستگاه CPAP (فشار پیوندی مثبت هوایی) بسیار شبیه است. دستگاه BiPAP مانند یک دستگاه CPAP، یک روش غیر تهاجمی ‌برای بیماران مبتلا به آپنه خواب است. هر دو نوع ماشین، هوا را تحت فشار قرار می‌دهند که از طریق ماسک به راه‌های هوایی بیمار ارائه می‌شود. فشار هوا، انسداد عضلات گلو را از بین می‌برد و مانع را با عمل به عنوان یک اسپلینت کاهش می‌دهد. هر دو ماشین CPAP و BiPAP به بیماران اجازه می‌دهند تا به راحتی و به طور منظم در طول شب تنفس کنند.

چه چیزی BiPAP را متفاوت از CPAP می‌کند؟

 یکی از شکایات در مورد دستگاه‌های CPAP این است که برخی از بیماران تحمل فشار مداوم برایشان سخت است. برای بیماران با فشارهای بالا تر، مقاومت در برابر هوای ورودی می‌تواند دشوار است، چون فشار بازدم آن‌ها لزوما با فشار CPAP یکسان نیست و در مواقع دم از طرف سیستم تنفسی فشاری وجود ندارد.

BiPAP‌ ها می‌توانند شامل یک ویژگی زمان‌بندی تنفس باشند که میزان نفس‌ها را در هر دقیقه‌ای که فرد باید مصرف کند اندازه‌گیری می‌کند. اگر زمان بین نفس‌ها بیش از حد تعیین شده باشد، دستگاه می‌تواند به سیستم تنفسی فرد فشار موقتی وارد کند.

تفاوت اصلی بین دستگاه‌های BiPAP و CPAP این است که دستگاه BiPAP دو تنظیم فشار دارد: فشار تجویزی برای استنشاق (ipap) و فشار پایین برای خروج (epap) که تنظیمات دوگانه اجازه می‌دهد تا بیمار هوا را در رگ‌های خونی خود بیابد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد