درمان خانگی آرتروز زانو

ادمین شنبه 6 خرداد 1402 - 08:52
درمان خانگی آرتروز زانو
برای درمان خانگی مشکل آرتروز زانو باید به روش‌هایی مانند کاهش وزن بدن، دنبال‌کردن رژیم غذایی سالم و توجه به ورزش اشاره کرد. چنانچه چنین روندی در منزل به کار برده شود، احتمال بهبود بیمار بیشتر خواهد بود و روند درمان هم سریع‌تر پیش می‌رود.
.
.

رژیم غذایی

رژیم غذایی درمان آرتروز زانو با روغن زیتون که حاوی ترکیبات ضدالتهاب است، از جمله روش‌هایی است که می‌توانید به آن در درمان این مشکل فکر کنید. از این روش‌های خانگی برای آرتروز ستون فقرات و کمر هم تجویز می‌شود.

ورزش

ورزش کافی و ماساژ مناسب هم راهگشا هستند، حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش مناسب در طول هفته از روش‌های درمانی برای کم‌کردن از دردها و علائم بیماری آرتروز زانو است. برای ورزش‌کردن باید به سراغ فعالیت‌هایی با شدت ملایم بروید؛ برای مثال، پیاده روی، دوچرخه‌سواری یا شناکردن را امتحان کنید.

از انجام تمرینات ورزشی با شدت زیاد مانند تنیس یا دویدن هم بپرهیزید.

ورزش‌هایی که با فشار بر زانو همراه هستند، مانند بدن‌سازی در این زمینه توصیه نمی‌شود.

یادتان باشد که کوهنوردی هم گزینه مناسبی برای درمان آرتروز زانو است و به استحکام این بخش از بدن و تنظیم حرکاتش کمک می‌کند.

آب درمانی

انجام ورزش‌هایی سبک در آب هم از روش‌های مناسب برای کنترل عوارض آرتروز زانو است. آب گرم باعث می‌شود که ماهیچه‌ها حالت آرامی پیدا کنند و از درد موجود در آنها کم شود. آب از وزن پشتیبانی می‌کند و باعث تسکین دردها و افزایش امکان انجام‌دادن حرکت‌های مختلف می‌شود.

گرم و سرد کردن

با گرم‌کردن زانو هم می‌توانید از التهاب موجود در آن کم و به آرام‌شدن ماهیچه‌های این بخش از بدن کمک کنید.

سرما هم در کاهش التهاب و تورم زانو نقش دارد. در واقع هم با گرم‌کردن و هم با سردکردن این بخش از بدن می‌توانید دردهای آن را مدیریت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد